פיזיותרפיה לרצפת האגן והשפעתה על איכות החיים והתפקוד היומיומיי

פיזיותרפיה לרצפת האגן והשפעתה על איכות החיים והתפקוד היומיומי

 

תפקידם של טיפולי פיזיוטרפיה הינם לסייע בשינוי מצב פיזיולוגי קיים ולהוביל לשיפור בתפקוד היומיומי עד כדי הגעה לעצמאות תפקודית מלאה. טיפולי פיזיוטרפיה מסייעים בחיזוק מערכות הגוף השונות אשר יאפשרו עקב כך, ביצוע פעולות ומשימות יומיומיות ביתר קלות וללא מגבלות משמעותיות ובכך לסייע בהגעה לתפקוד עצמאי ככל הניתן, בהתאם למצב הגופני ולמגבלה ממנה סובלים ואופייה. טיפולי פיזיוטרפיה מתחלקים לתחומים שונים בהתאם לסוגי הפגיעות השונות, בין אם מדובר על פגיעות נוירולוגיות, אורטופדיות, נשימתיות ועוד. פיזיוטרפיה לריצפת האגן מטפלת בבעיה מורכבת אשר לה השפעה מרכזית על איכות החיים ועל הדרך שבה ניתן יהיה לתפקד במהלך היומיום. באמצעות טיפולי פיזיוטרפיה, ניתן יהיה להוביל לשיפור מידי של ריצפת האגן וכפועל יוצא מכך, להוביל למהפכה באיכות החיים תוך שליטה מלאה על מערכות הגוף המרכזיות ובעלות השפעה על תפקוד הגוף.

 

מערכת מרכזית ובעלת השפעה תפקודית גבוהה

רצפת האגן הינה אזור הנמצא בתחתית האגן ובנויה משרירים ורקמות אשר נוטים עם הגיל או בהתאם לסיטואציות מסוימות כגון הריון, פגיעות פיזיות וכדומה להיחלש וכתוצאה מכך להשפיע באופן ישיר על איברים ומערכות הנמצאים בסמיכות אליה כגון מערכת השתן, מערכות מיניות וכדומה ולפגוע באופן ישיר בתפקודן המלא ובכך להשפיע על איכות החיים. ישנה חשיבות עליונה לחיזוק ריצפת האגן על ידי פיזיותרפיסט בתל אביב והסביבה אשר מוסמך לתחום ריצפת האגן, זה אשר יידע לאבחן ולהציע את תכנית הטיפולים הטובה ביותר, זאת אשר תוביל לשיפור משמעותי במצב ריצפת האגן ויאפשר את שימור המצב החדש, לאורך תקופה ארוכה ובטוחה. 

 

 

אבחון יסודי ובניית תוכנית טיפול

על מנת להתאים את תכנית הטיפול המקיפה והטובה ביותר לחיזוק רצפת האגן, יש צורך לעבור אבחון יסודי בו תיבדק רצפת האגן באמצעות כלים ושיטות שונות אשר יסייעו הן בהערכת מצב רצפת האגן והן לאמוד את חוזקה. לאחר האבחון אשר מתבסס הן על בדיקה קלינית והן על תלונות הנבדקים, קובעים את תכנית הטיפולים אשר נעשית בשלבים שכל מטרתם הוא לחזק את רצפת האגן באופן שיטתי ויסודי עד להגעה למצב אופטימלי אשר יאפשר אורח חיים תקין ואיכות חיים גבוהה וללא בכל בעיות פיזיולוגיות הנוצרות עקב רצפת אגן חלשה המובילה לצניחת איברים ופוגעת בתפקודם באופן מידי. באמצעות אבחון נכון ובניית תוכנית טיפולים מסודרת ויסודית, פיזיותרפיה לרצפת האגן תוביל במהרה לתוצאות חיוביות וזאת אודות לעבודה נכונה המשלבת טיפול עם פיזיותרפיסט מוסמך, ביחד עם שימוש באביזרים שונים לחיזוק רצפת האגן ועבודה עצמית בבית.

עשוי לעניין אותך גם

שמרו על קשר

הירשמו לניוזלטר שלנו וקבלו טיפים לשיקום, החלמה וחיזוק הגוף ישירות לתיבת המייל שלכם