מדוע מומלץ לשלב אימוני כושר עם טיפול פיזיותרפיה

החיבור בין אימוני כושר לבין טיפולי פיזיותרפיה מוביל לגישה הוליסטית לבריאות ולאיכות חיים. כל מי שמתאמן רוצה להשיג את המיטב יגלה את העוצמה של אימונים מותאמים וטיפולים על פי הצורך. טיפולי פיזיותרפיה מהווים מפתח משמעותי לכל מי שרוצה להימנע מפציעות, להתאושש במהירות לאחר אימון ולהתגבר על פציעה.

פיזיותרפיסטים הם אנשי מקצוע המתמחים בכל הנוגע לאנטומיה ולביומכניקה שלנו. מאמני הכושר מתמחים בהשגת מטרות כשהם מכירים היטב את גוף האדם ובעיקר מערכת השרירים והשלד. השילוב בין השניים מאפשר לזהות נקודות חולשה, חוסר איזון בגוף ולהתאים את האימונים ליכולות האישיות. דרך תובנות מתוך הפיזיותרפיה אפשר לקבוע את משטר הכושר האישי שיוביל לחיזוק כל הגוף בצורה אחידה ויפחית את סיכוני הפציעה.

 

בניית תוכנית כושר מותאמת באופן אישי

הגוף שלנו הוא ייחודי וכל אחד מגיע עם חוזקות, חולשות והיסטוריה של פציעות פגיעות. הפיזיותרפיסטים מיומנים ביצירת תוכניות שיקום לאחר פגיעה ויכולים לבנות תוכנית כושר מותאמת אישית. התוכנית המותאמת תענה על הצרכים האישיים, תבטיח שהתרגילים יהיו בטוחים למתאמן כשההתאמה חשובה בעיקר לאלו מאיתנו אשר מחלימים מפציעות או מגיעים עם מגבלה פיזית. 

ההחלטה לשלב בין אימון כושר הרצליה לבין פיזיותרפיה יכולה להיות משמעותית בכל הנוגע למניעת פציעות. הפיזיותרפיסטים מומחים בזיהוי גורמי סיכון ולכן הם יוכלו לייעץ בביצוע התרגילים ולהציע כיצד לתקן בעיות קיימות. הם יכולים לסייע לא רק לאחר פציעה ולהנחות כיצד לעבור ממנה לעבר החלמה ולחזרה לכושר אלא הם יכולים לסייע בתהליך כושר בטוח ויעיל.

 

מניעה, החלמה ושיקום

ככל האפשר השאיפה צריכה להיות הימנעות מפציעות ספורט אך אין זה אומר שאי אפשר להתאמן גם לאחר פגיעה. הפיזיותרפיה מסייעת למניעת פציעות ומצליחה להביא אנשים שנפגעו לעולם הספורט בצורה בטוחה. במידה והתרחשה פגיעה יהיה לפיזיותרפיה ערך רב בתהליך ההחלמה, השיקום והשילוב חזרה בתוך האימונים כשיש להבין מה לעשות כדי להימנע מפגיעה חוזרת והחמרה של המצב.

במקרה של פגיעה חשוב מאד לתת לגוף להתאושש ולחזור לפעילות בהתאם ליכולות האישיות ולקצב ההחלמה האישי. הפיזיותרפיה תציע תרגילי החלמה ושיקום כשהיא שמה דגש על החזרת טווח התנועה, גמישות וחיזוק האזור הפצוע והסביבה שלו. הקפדה על תרגילים אלו יכולה לזרז את ההתאוששות ומאפשרת לחזור לפעילות הסדירה במהירות וחשוב לא פחות, בבטחה.

 

שילוב בין אימוני כושר לפיזיותרפיה משפר את הביצועים

פיזיותרפיה היא הרבה יותר משימושית להחלמה מפציעות. היא יכולה לסייע לכל מי שרוצה לשפר את הביצועים באימון כשהמטפל מסתכל על כל הגוף, על התגובה, אופן ביצוע התרגילים השונים ויכול לתקן מה שצריך ולהציע תרגילים תומכים. גישה זו מובילה לשיפור הכוח, לגמישות טובה יותר ולכן לביצועים גבוהים יותר במהלך האימונים. 

שילוב זה מקדם גישה הוליסטית לבריאות ואיכות חיים כשבעוד שאימוני הכושר מתמקדים בשיפור הכוח, הסיבולת והביצועים הגופניים, הפיזיותרפיה מציעה פרספקטיבה רחבה שכוללת מניעת פציעות, שיקום מהיר לאחר כל אימון וקידום הרווחה הגופנית הכללית. זוהי השקפה הוליסטית בריאה וחיונית לכל מי שרוצה לטפח את הגוף.

 

להתאמן בבטחה ולהגיע לתוצאות גבוהות

המטרה היא לא רק להתאמן אלא גם לשמור על הגוף ומתוך כך להגיע לתוצאות גבוהות. הקפדה על טכניקה נכונה, יציבה וסדרת תרגילים מותאמת אישית היא המפתח להשגת המטרות. סטודיו FIT מאפשר למתאמנים ליהנות מצוות מקצועי הכולל מאמנים ופיזיותרפיסטים וכל זאת תחת קורת גג אחת. זה המקום לכל מי שרוצה להיכנס לכושר או להגביר הישגים. זה המקום לקבוע מטרות, לקבל תוכנית עבודה ולהשיג אותן בדרך בטוחה ובריאה. 

בשיתוף: https://fit-studio.co.il/

עשוי לעניין אותך גם

שמרו על קשר

הירשמו לניוזלטר שלנו וקבלו טיפים לשיקום, החלמה וחיזוק הגוף ישירות לתיבת המייל שלכם