מי זכאי לטיפולי פיזיותרפיה

פיזיותרפיה היא אחד מהטיפולים הרפואיים אשר לא פעם משלימים לטיפולים אחרים. היא חשובה לשיקום לאחר פציעה, להחזרת תנועות תפקודיות בעקבות מחלות ובשל הזדקנות הגוף. בין היתר היא עוסקת בשיקום תנועות תפקודיות כמו עמידה, הליכה ופעולות הנדרשות לחיי היום יום. החשיבות של הטיפול ברורה ועתה נשאלת השאלה מי זכאי לטיפולי פיזיותרפיה.

הטיפולים יכולים לשמש כמניעה וכתיקון. הם יכולים למנוע מצבים חמורים במיוחד בקרב אנשים בגיל השלישי ובקרב אנשים עם מחלות שונות אשר עשויים לפתח בעיות נלוות הדורשות דגש על תנועה. הפיזיותרפיסטים הם אנשי מקצוע בתחום הרפואי והם יכולים לאבחן את המצב של המטופל, לקבוע לו סדרת תרגילים, לתרגל איתו וכן לתת ידע רב אשר יעזור למטופל לקבל החלטות כיצד לפעול בחיי היום יום. 

 

מי זכאי לטיפולי פיזיותרפיה וכיצד ניתנים הטיפולים

חשוב לדעת כי טיפולי הפיזיותרפיה יכולים להתבצע בבית החולים, במרפאות הציבוריות, מרפאות פרטיות ואפילו בבית. כל טיפול שכזה יכול להיות מצוין וכל טיפול מתאים למצב שונה. למשל, לאחר פציעה או בעקבות מחלה פעמים רבות יתבצע הטיפול כבר בבית החולים אך ברגע שהמטופל ישוחרר הוא יעבור לטיפול הקופה שם יקבע כיצד יעבור פיזיותרפיה וזאת בהתאם לזכויות שלו.

אנחנו יכולים להבין כי כל אחד יכול לבצע טיפולי פיזיותרפיה פרטיים אך העלות לא מאפשרת זאת לכולם ולכן חשוב להבין מי זכאי לטיפולי פיזיותרפיה ללא עלות. הטיפול חשוב מאד כשהוא כולל פגישה עם מומחה בתחום, התאמת התרגילים השונים, חינוך, הידוק, דיוק וחיזוק התנועה, לעתים מתוך שאיפה להחלמה מהירה ולעתים מתוך שאיפה לשמר את איכות החיים ככל הניתן.

הבעיה הגדולה היא שבקופת החולים לא תמיד ניתנים מספיק מפגשים ולא תמיד הם באורך הנדרש. עוד בעיה היא שחלק מהמטופלים לא ניידים וזקוקים לטיפול פיזיותרפיה בביתם או באזור שהם יוכלו להגיע אליו. כדי לקבל טיפול פיזיותרפיה ללא עלות יש צורך בהפניה של רופא משפחה או רופא מטפל שהפנה להמשך טיפול. במקרה זה הזכאות תהיה בהתאם לקופת החולים והכללים שלה. לרוב תספיק הפניה של הרופא כדי לנצל את הטיפולים הניתנים ללא עלות במסגרת הקופה.

 

טיפולי פיזיותרפיה פרטיים במימון כספי ביטוח

ישנם מצבים בהם ניתן לקבל טיפולי פיזיותרפיה פרטיים גם לא בתוך קופת החולים. במקרים אלה ניתן לקבל החזר מהביטוח הפרטי, קופת חולים ואפילו המוסד לביטוח הלאומי. לשם כך יש להוציא הפניה מרופא המשפחה, לבדוק את פוליסת הביטוח ולראות מה ניתן לנצל. עצוב לגלות כי לא תמיד הטיפולים ניתנים באופן אוטומטי אך משמח לדעת כי יותר אנשים זכאים לטיפול איכותי מכפי שנדמה במבט ראשון.

ישנן קטגוריות שונות של אנשים אשר יכולים לקבל פיזיותרפיה במימון, גם כאשר מדובר בביטוח פרטי או ממשלתי. למשל, נכים יכולים לקבל מספר טיפולים בכל שנה, אנשים שעברו תאונה (דרכים, עבודה, ספורט ועוד), אנשים מבוגרים שהתפקוד שלהם יורד ועוד רבים נוספים. בכל המקרים הללו הביטוח ירצה לדעת כי הסיבה לפיזיותרפיה הייתה גורם רפואי וכי הייתה הפניה לגשת לאיש המקצוע. 

כדי לדעת האם אפשר לקבל מימון לטיפול יש לבחון את המצב הנוכחי ויש לבדוק את הביטוח והאפשרויות הקיימות. יש לצאת מנקודת הנחה כי שני מקרים לא יהיו דומים וכי מה שמטופל אחד יקבל לא יהיה זהה לאחר. כאן בשבילכם מסייעת לכם לבחון את הזכויות שלכם ולעמוד עליהן. אם אתם זקוקים לטיפולי פיזיותרפיה, מכל סיבה שהיא ואתם לא בטוחים שתוכלו לקבל את הטיפול הראוי, זה הזמן שנבחן יחד את הזכויות שלכם ולמצות אותם עד תום.

בשיתוף: https://kan4u.co.il/

עשוי לעניין אותך גם

שמרו על קשר

הירשמו לניוזלטר שלנו וקבלו טיפים לשיקום, החלמה וחיזוק הגוף ישירות לתיבת המייל שלכם